تربیت مدیر تراز انقلاب رسالت اصلی دانشگاه‌ها باشد 
کد خبر: 4049758
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

تربیت مدیر تراز انقلاب رسالت اصلی دانشگاه‌ها باشد 

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، رسالت اصلی دانشگاه‌ها را تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نظام و انقلاب دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت شناسایی و تربیت افرادی گام بردارند که بتوانند مدیر تراز انقلاب اسلامی باشند.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، امروز، 27 فروردین ماه در دیدار رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، این دانشگاه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این دانشگاه در اوایل انقلاب توانست در حالی که دانشگاه‌های دولتی جوابگو نبودند به هیجان علم‌آموزی در کشور پاسخ دهد و الگوی خوبی در زمینه آموزش و تربیت نیروهای تراز انقلاب باشد. البته مدل آموزش در این دانشگاه محض نبوده و دانشجویان در کنار آموزش‌های تئوری مهارت را نیز فرا می‌گیرند.

جوکار با اشاره به اینکه متأسفانه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه تدوین نشده‌اند گفت: خو‌شبختانه امروزه با درک این موضوع انتخاب رشته بر اساس نیازهای جامعه صورت می‌گیرد و نگاه آموزش و پروش و وزارت علوم نیز باید به سمت رشته‌های مهارتی باشد.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم رشته‌های دانشگاهی محض جوابگوی جامعه و نیاز شغلی نبوده چرا که دانشجو پس از فارغ التحصیلی مهارتی نیاموخته تا بتواند برای خود شغلی ایجاد کند بنابراین این بخش کار باید تقویت شود چرا که تمایل جامعه نیز به سمت دانشگاه‌های مهارتی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه توسعه استان در زمینه‌های مختلف بر اساس آمایش سرزمینی نبوده و هر کسی توانسته در راستای منافع خود اقدامی انجام داده است گفت: به دلیل عدم توجه به همین مسئله بسیاری از امکانات و سرمایه کشور معطل مانده و اگر بر مبنای آمایش سرزمین حرکت کنیم و بدانیم نیازها و زیرساخت‌های استان چیست و متناسب با نیازهای هر شهرستان رشته‌های دانشگاهی ایجاد شود، دیگر شاهد بلااستفاده بودن امکانات و سرمایه نخواهیم بود.

جوکار از حرکت استان برمبنای آمایش سرزمین در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد نیز بر همین اساس حرکت کند، موفقیت‌های چشمگیر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها در چهارچوب اهداف نظام حرکت می‌کنند بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نظام و انقلاب است و با توجه به کمبود مدیر در استان باید در این خصوص دغدغه‌مند باشیم و دانشگاه‌ها به سمت شناسایی و تربیت افرادی گام بردارند که بتوانند مدیر تراز انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha